תשע סיבות מדוע לא לאכול ג'אנק פוד

המחיר והעלות של שתלים דנטליים
מרץ 6, 2019
כאבים וסיבוכים לאחר עקירת שן בינה
מאי 28, 2019

תשע סיבות מדוע לא לאכול ג'אנק פוד

כולנו אוהבים אותו במידה זו או אחרת וכולנו יודעים שהוא לא טוב לנו – להלן מנויות תשע סיבות מדוע לא לאכול ג'אנק פוד ולמה הוא לא טוב לנו.

1. הסיבה הראשונה במעלה מדוע מזון מהיר אינו טוב לנו הוא ההשפעה השלילית שיש לו על בריאותנו. אין חולק על כך שמזון מהיר פחות בריא מאוכל המוכן בבית, בגלל המצאותם של חומרים לא בריאים במזון המהיר כגון, מלח, שומנים וסוגים שונים של כימיקלים מלאכותיים.

2. אכילת ג'אנק פוד על בסיס קבוע עלולה לגרום לגידול בסיכון להשמנת יתר ולמחלות כרוניות כמו מחלות לב וכלי דם, למחלות כבד ולמספר סוגים של מחלת הסרטן.תשע סיבות מדוע לא לאכול ג'אנק פוד 

3. במזון מהיר יש אחוזים גבוהים של נתרן, שומן טראנס, שומנים רוויים וכולסטרול.  מסיבה זו, אכילת כמויות גדולות שלו על פני זמן רב, עלולה לגרום לבעיות רפואיות שונות, כגון, לחץ דם גבוה, מחלות לב והשמנת יתר. עוד מ תשע סיבות מדוע לא לאכול ג'אנק פוד הם:

4. עליה במשקל: אכילת מזון עשיר בקלוריות, שומן, סוכר ונתרן עשויה לתרום להרגשה טובה בטווח הקצר, אך בסופו של דבר עלולה לגרום לעליה לא רצויה במשקל ואף לסוכרת.

5. כאשר אנו אוכלים מאכלים חסרי ערכים תזונתיים – כמו שקיימים במזון המהיר –  הרי שאכילה מרובה של מזון זה, כחלק מהדיאטה הקבועה, עלולה לגרום למחסור חריף בוויטמינים. במזללות ובמסעדות של מזון מהיר,  התפריט המוצע אינו כולל בדרך כלל מרכיבים תזונתיים חשובים כגון – סיבים, מינרלים ושומן בריא – הנדרשים ל"תדלוק" גופנו. כל שצורכים הוא קלוריות ריקות מכל ערך תזונתי, שאולי גורמים להרגשה טובה לכמה דקות, אך בטווח הארוך משאירים אותנו חלשים יותר.

6. מחקרים חדשים מצביעים על כך שיש קשר בין צריכת כמויות גדולות של ג'אנק פוד לבין איבוד הזיכרון. המחקרים מצאו שרמות גבוהות של אינסולין, שנגרמות כתוצאה של אכילת יתר של ג'אנק פוד או דיאטה גרועה, עלולה להשפיע על המוח.

סיבות נוספות

7. צריכת יתר של מיני מתיקה או של מזון הרווי בשומנים, עלולה לגרום לעליה ברמת האינסולין שהגוף מייצר ולהביא לכך שתאים שונים בגוף, כגון – תאי שרירים, תאי שומן ותאי כבד יפסיקו להגיב להורמון זה. חשיפת המוח לרמות גבוהות של אינסולין עלולה לגרום לו להפסיק להגיב להורמון, ובכך להגביל את יכולתנו לחשוב וליצור זיכרונות חדשים. זוהי עוד סיבה, מתוך התשע, מדוע לא לאכול ג'אנק פוד.תשע סיבות מדוע לא לאכול ג'אנק פוד 

8. אוכל יכול להשפיע על בריאות הנפש, בדיוק כמו שהוא משפיע על בריאות הגוף.  כשאוכלים יותר מידי פחמימות(כמו אלו המצויות בטוגנים (צ'יפס), פיצה ולחמניות), הרי שהמחסור במרכיבים חיוניים לתפקוד המוח עלול לגרום לחרדה  ולדכאון.

9. אכילת מזון שכזה או שתיית משקאות מסוכרים לאורך היום, מעלה את הסיכון ללקות בעששת. חיידקים המצויים בפה ניזונים מהסוכר באותם המאכלים ועל ידי כך מייצרים חומצות ושוחקים את ציפוי האמייל על השיניים. שיירי מזון שכזה עלולים להדבק לשיניים ביתר קלות ולגרום לכך שחומצות תמשכנה להתבסס על פני השיניים. החומצות ימשיכו "לאכול" את ציפוי האמייל שעל השיניים ולשחוק אותו, ולגרום בסופו של דבר לעששת וחורים בשיניים שעלולים להסתיים בצורך בכתר או אפילו בטיפול שורש.

אלו תשע סיבות מדוע לא לאכול ג'אנק פוד.

 

ארי

ד"ר ארי גרינספן הוא רופא שיניים בירושלים.

Ari
Ari
Skip to content