כאבים וסיבוכים לאחר עקירת שן בינה

תשע סיבות מדוע לא לאכול ג'אנק פוד
מאי 28, 2019
JDF
ינואר 29, 2020

כאבים וסיבוכים לאחר עקירת שן בינה

אין ספק שעקירת שן בינה היא דבר כואב, אך אין זה אומר שהכאב הנלווה לעקירה שכזו הוא בעיה בלתי פתירה. יש עזרה היכולה להינתן, כך שהפציינט לא יסבול מכאבים ומסיבוכים לאחר עקירת שן בינה.

הביעה מתחילה בזה שאין בלסת, בחלקה הפנימי, די מקום לשן הבינה לצאת ולהתפתח באופן טבעי.

אם שן הבינה בקעה מבעד לחניכיים הדבר עלול לגרום לעיתים לדלקות ו/או לזיהומים, כולל אדמומיות ונפיחות של החניכיים. התוצאה של כל אלו היא תחושת חוסר נוחות וכאבים שנגרמים כתוצאה מתזוזה של שאר השיניים בפה הנאלצות להצטופף כתוצאה מבקיעתה של שן בינה.כאבים וסיבוכים לאחר עקירת שן בינה

כאבים וסיבוכים לאחר עקירת שן בינה

עקירתה של שן הבינה הסוררת הופכת להיות הפתרון המעשי למצב המתואר לעיל. עליכם לדון עם רופא השיניים שלכם על הסיבוכים האפשריים כתוצאה מעקירת שן בינה. אם דינה של שן בינה הוא להיעקר, תמיד עדיף לעשות זאת בגיל צעיר יותר מאשר בגיל מבוגר יותר, שכן העקירה פשוטה יותר וההחלמה מהירה יותר.

סיכונים ל כאבים ולסיבוכים לאחר עקירת שן בינה

כמו בכל ניתוח, עקירת שיני בינה נושאת בחובה סיכונים מסויימים.

כאבים וסיבוכים לאחר עקירת שן בינה  אלה הם קטנים יחסית והם כוללים:

  • כאבים

כאבים הם תופעה בלתי נמנעת לאחר עקירת שן בינה, אולם כדורים נגד כאבים שאותם יכול לרשום הרופא שלכם, אמורים לתת מזור לבעיה זו. מומלץ ליטול את המנה הראשונה של משככי הכאבים בתוך שש שעות מהעקירה, לפני שהשפעת החומר המרדים פגה. אם הכאבים לא חולפים לאחר מספר שעות ולאחר שנטלתם כמות גדולה של משככי כאבים, פנו לרופא השיניים שלכם.

  • מכתשית יבשה

מכתשית יבשה היא בעיה רפואית קלה המתרחשת בלסת לאחר עקירת שן, בתוך שניים עד חמישה ימים מהעקירה. מהות הבעיה היא אי הגלדה והיסגרות רגילה של מכתש העקירה, ולעיתים כתוצאה מכך גם זיהומים במקום. מצב מכתשית יבשה מלווה בכאב עז אשר לעיתים מוקרן לכיוון אזורים שונים בפנים (בהתאם למיקום השן ולפריסת העצבים). בבעיה זו ניתן לטפל בקלות יחסית תרופתית או על ידי גירוי המכתשית.כאבים וסיבוכים לאחר עקירת שן בינה

  • דימומים

דימום מתרחש בדרך כלל בתוך 48 שעות מהעקירה. לשלוט בדימום קחו פיסת פד גזה שימו אותה על איזור הדימום ותנשכו אותה חזק. אל תהדקו את השיניים חזק מידי והסתפקו  בנשיכה חזקה שתפעיל לחץ על מקום הדימום. החליפו את פד הגזה ככל שנדרש.

אם השימוש בפד גזה לא עצר את הדימום, הוסיפו אריזות קרח ונישכו את הפד גזה עם הקרח לפחות שעה. אם הדימום לא פסק, צרו קשר עם רופא השיניים שלכם.

החלמה מלאה של מקום העקירה צפויה בתוך כשלושה עד ארבעה שבועות. אלו הם הגורמים העיקריים לכאבים ולסיבוכים לאחר עקירת שיני בינה.

Ari
Ari
Skip to content