הדפסה בתלת מימד ורפואת שיניים

הדפסה בתלת מימד ורפואת שיניים

במבט ראשון, קשה לראות כיצד הדפסה בתלת מימד ורפואת שיניים הולכים ביחד. אך להדפסה בתלת מימד יש השפעה גדולה על מקצוע רפואת השיניים, השפעה שאף תלך ותגדל ככל שהזמן יחלוף.

כיום, הדמיה תלת מימדית של שיניים נמצאת בשימוש נרחב ויש אין ספור חברות שמייצרות סורקים לחלל הפה. כאשר מתקבלת הדמיה של הלסתות להדפסה תלת מימדית ולרפואת שיניים, יש מספר דברים שניתן לעשות עם האינפורמציה והנתונים שהתקבלו.הדפסה בתלת מימד ורפואת שיניים

ראשית, ניתן לעצב כלים דנטליים כגון – שיניים תותבות, כתרים וגשרים. בעזרת מכונות כמו מכונת הסרק  (CEREC) ותוכנת הסרק (CEREC Inlab) ניתן לייצר כתרים וגשרים. יש פעמים שהכנת דגם של הפה לעבודת המעבדה או הכנת השן יהיו מועילים. פעמים שרוצים דגם ללימוד וניתוח הפה לפני תחילת העבודה עצמה, או שרוצים דגם של הפה כדי לבחון את התאמת הגשר לפה של המטופל. מכונות הייצור של  כתרים וגשרים דנטליים אינן עושות זאת ביעילות. במקרים אלו והדומים להם, בא לידי ביטוי היתרון של הדפסה בתלת מימד בשירות רפואת השיניים.

הדפסה בתלת מימד ורפואת שיניים

הדפסה בתלת מימד ורפואת שיניים

לאחר שיש בידינו  סריקה ממוחשבת של הלסתות ביכולתנו לייצר

כלים דנטליים דוגמת פלטה ליישור שיניים. כך זה נעשה: אנו סורקים את הפה של המטופל עם השיניים העקומות שלו. לאחר מכן אנחנו מיישרים את השיניים במחשב, כך שמתקבלת הדמיה של הפה עם שיניים ישרות. עכשיו המחשב נותן לנו פירוט מדוייק של הלחץ שיש ללחוץ כל שן ולמשך כמה זמן, כך שהשינייםהאמיתיות יתיישרו. בשלב האחרון המחשב מעצב את הפלטה כך שבכל שלב מופעל על השיניים הלחץ הנכון שייגרום להן בסופו של התהליך להתיישר.

דברים נוספים שניתן לעשות בעזרת הדפסה בתלת מימד הם לייצר מדריכם לניתוח הפה של המטופל, המאפשרים לנו להכניס שתלים באופן מדוייק ומבלי לפגוע בעצבים

Skip to content