שיניים תותבות דיגיטליות

הדפסה בתלת-מימד לשימוש במעבדה דנטלית
ספטמבר 26, 2018
המחיר והעלות של שתלים דנטליים
מרץ 6, 2019

שיניים תותבות דיגיטליות

הדפסה בתלת מימד היא התפתחות מרשימה של הטכנולוגיה הממוחשבת. פעמים רבות רפואת שיניים היא מהראשונים לאמץ טכנולוגיות חדשניות וההדפסה בתלת-מימד איננה שונה מבחינה זו. אז מהי הדפסה בתלת-מימד וכיצד היא מתקשרת לרפואת השיניים בכלל ולשיניים התותבות הדיגיטליות בפרט?

ברפואת השיניים ישנו שילוב ייחודי של טיפול רפואי בתלת-מימד הדורש הצבת חומרים במקומות מאוד מדוייקים ובנוסף הצבת לחץ במקומות מאוד מדוייקים. עיצוב של מכשירים דנטליים, דוגמת שיניים תותבות דיגיטליות,  כדי להקל על הכנתם, מהווה שימוש אידאלי בטכנולוגיית התלת-מימד.

שיניים תותבות דיגיטליות

הכנת שיניים תותבות עבור מטופל הייתה באופן מסורתי, הליך ארוך ומייגע.  היה צורך בקביעת מספר תורים לצורך מדידות הן של השיניים עצמן והתאמתן לפיו של המטופל והן של התאמת התותבות למבנה של שתי הלסתות של המטופל. התותבות נעשו משעווה, כדי לבדוק את התאמתן ורק לאחר מכן ההטבעות נשלחו למעבדה דנטלית כדי להכין את התותבות הקבועות. הליך מסובך ולא מדוייק של שפיכת אבן על ההטבעות שנלקחו משיניו של המטופל ואז המסת השעווה מתוך תבנית האבן ומילוי החלל בפלסטיק או בפורצלן לצורך קבלת השיניים התותבות.

 

שיניים תותבות דיגיטליות

שיניים תותבות דיגיטליות

ההדפסה בתלת-מימד משנה את כל זה. מפיו של המטופל נלקחת הטבעה דיגיטלית של כל הרקמות הרכות שבפיו ומתקבל קובץ סריקה סטנדרטי בתלת-מימד (.stl). בקובץ זה ניתן לעשות שימוש ולעבד אותו דיגיטלית ולהשתמש בו על מנת לייצר מכשירים דנטליים (תותבות, גשרים, כתרים וכדומה) הסריקה התלת-מימדית נותנת לנו בו זמנית את מבנה הלסתות של המטופל ואת היחס ביניהן.

אנחנו מדפיסים את חומר הבסיס של התותבות בצבע וורוד (הצבע הטבעי של החיך והחניכיים) ולאחר מכן את השיניים ולבסוף מדביקים את השיניים לחומר הבסיס ומקבלים תותבות המתאימות לפיו של המטופל בצורה  מושלמת.

Ari
Ari
Skip to content