הדפסה בתלת-מימד לשימוש במעבדה דנטלית

פורצלן (חרסינה) דנטלי והאיזון האסתטי
מאי 29, 2018
שיניים תותבות דיגיטליות
ספטמבר 27, 2018

הדפסה בתלת-מימד לשימוש במעבדה דנטלית

להדפסה בתלת מימד היתה השפעה דרמטית על עולם רפואת השיניים. המיחשוב של רפואת השיניים שיפר באופן מהותי את שאנו יכולים לעשות עבור מטופלינו, אך הביא גם לשורה של בעיות משלו. ההדפסה בתלת-מימד לשימוש במעבדה דנטלית, היא דוגמא לבעיות שרפואת השיניים הממוחשבת יצרה.הדפסה בתלת-מימד לשימוש במעבדה דנטלית

לפני שיכולנו לסרוק את השיניים באופן ממוחשב על מנת להכין עבור מטופל כתר או גשר, נהגנו לקחת הטבעה מפיו של המטופל. היה זה הליך לא נעים במיוחד עבור המטופל, בו היה עליו לסבול מטעם לא נעים של חומר ההטבעה למשך מספר דקות ומאי נוחות מעצם המצאו של החומר בפיו. החומר התקשה בעודו בפי המטופל ויצר תעתיק מגומי של השיניים בפיו. לתוך תעתיק זה שפכנו תערובת נוזלים של אבן דנטלית שהיתה מתקשה. לאחר שהתקשתה, היינו מפרידים את תערובת האבן המוקשית מההטבעה מגומי ומתפללים שלא תישבר. אם מזלנו שפר, היה בידנו דגם של שיניו של המטופל שאיתו ניתן היה לעבוד כדי להכין את הכתר או הגשר. אם הכתר התאים אפשר היה להדביקו . אך לעיתים תכופות היה נדרש לתקן את הכתר ולערוך בו כמה שינויים, מינוריים לעיתים, כדי שיתאים לפיו של המטופל. את התיקונים האלה יכולנו לעשות בצורה מדוייקת בעזרת הדגם מתערובת האבן הדנטלית. הדגם נתן לנו תעתיק מדוייק של פיו של המטופל ויכולנו להוסיף מעט פורצלן או להפחית מעט באופן ידני, כדי להשיג את ההתאמה המושלמת. בעזרת דגם האבן לא היה צורך לזמן את המטופל לביקור חוזר במרפאה ואפשר היה להגיע לשלמות בעזרת הדגם.

הדפסה בתלת-מימד לשימוש במעבדה דנטלית

עם הסריקה הממוחשבת אני מקבל תעתיק ווירטואלי מדוייק של פיו של המטופל ואני יכול לבנות עליו את הכתר באופן ווירטואלי. אך אם יש צורך בתיקון פיזי של הכתר, יש צורך לזמן את המטופל לביקור נוסף במרפאה כדי למדוד את הכתר. דרך אחת להימנע מכך היא הדפסה בתלת-מימד לשימוש במעבדה דנטלית.הדפסה בתלת-מימד לשימוש במעבדה דנטלית בהדפסה זו אנו מדפיסים דגם מדוייק של פיו של המטופל. לעיתים יש צורך להעריך את מיקומם המדוייק של החניכיים ביחס לשיניים, אך החניכיים רכים וגמישים במידת מה. אנו יכולים להדפיס בתלת-מימד חומר גמיש שמדמה את החניכיים ומאפשר לי לקבוע כמה לחץ יופעל על החניכיים בסיום העבודה. הדפסה בתלת-מימד לשימוש במעבדה דנטלית היא התקדמות עצומה שמאפשרת לנו לקבל תוצאות טובות יותר ואסטטיות יותר.

Ari
Ari
Skip to content