שיני בינה -כאבים וסיבוכים

תופעת שן הסדוקה
ספטמבר 9, 2013
תודה על התשלום Thanks for payment
נובמבר 29, 2013

שיני בינה

שן בינה היא השן הטוחנת השלישית-הפנימית, בכל צד של הפה (למעלה ולמטה מימין ומשמאל). שיני בינה בוקעות בסביבות גיל 18. לעיתים קרובות אין מספיק מקום בפה לשיני הבינה, דבר המהווה מקור לבעיות שונות.

כאבי צמיחת שיני בינה

כאשר שן בינה בוקעת, בדרך כלל חלקה האחורי של השן מכוסה בקפל מהחניכיים. מתחת לקפל שנוצר בין השן לחניכיים, מצטברות בקלות שאריות מזון וזוהי קרקע פוריה להתרבות חיידקים ולהווצרות דלקת. שיני בינהבתחילה המקום רגיש למגע ומדמם בעת צחצוח השיניים. עקב כך אנשים נמנעים מלצחצח את המקום – דבר המגביר את הסיכון להתפתחות דלקת. לאחר זמן מה החניכיים שמכסות את השן מתנפחות ובמקום מתפתחת דלקת. הדלקת שמתפתחת בין השן לחניכיים, יכולה להסב כאבים עזים. לעיתים אנשים מתלוננים על כאב אזניים, כאבי צוואר ואף על חום כתוצאה מדלקת חניכיים זו.

הטיפול שיני בינה המסבות כאבים שכאלה הוא שמרני. יש להקפיד על צחצוח האזור שמסביב לשן, על אף הכאבים. ניקוי המקום משאריות מזון רכות יכול למנוע את התפתחות הדלקת. על הצחצוח להיעשות בעדינות ועם מברשת רכה וכך להקטין את כמות החיידקים שמסביב לשן ולחניכיים. בעת שחשים כאבים יש לצחצח את השיניים לאחר כל ארוחה. אנו ממליצים גם על שטיפת הפה במי מלח או בתמיסת קלורוקסדין דוגמת טרודנט או קורסודיל. ניקוי הפה כמוצע לעיל, עם הופעת הכאבים, יכול להביא לשיפור במצב בתוך 12-24 שעות.

טיפים מצוינים לבעיות עם עקירות שיני בינה

שיני בינה כלואות

שיני בינה כלואותמאחר ובמקרים רבים אין די מקום בפה לשיני הבינה שמתחילות לבקוע, הן בוקעות בזוויות שונות ובמקומות שונים. לעיתים יש צורך בעקירת השיניים הכלואות. לעיתים קרובות אנו מפנים מקרים שכאלה לכירורג פה. לאחר ניתוח שכזה ישנו חשש לנפיחות ולהתפתחות דלקת במקום הניתוח ויש לשמור על נקיון המקום, כדי להבטיח התאוששות וריפוי אופטימאליים מהניתוח. במהלך הניתוח במקרים רבים, אנו מוצאים פגמים גדולים בעצם החניכיים ויש צורך בהשתלת עצם כדי לוודא ריפוי מיטבי.

Ari
Ari
Skip to content