פרי אימפלנטיטיס דלקת מסביב לשתל

סרטון על איך ה CEREC עובד
יוני 1, 2015
כאבי שיניים
ספטמבר 27, 2015

פרי אימפלנטיטיס דלקת מסביב לשתל

פרי אימפלנטיטיס היא דלקת סביב חלקו החיצוני של השתל הדנטלי. כך זה קורה, על פני שטחו של השתלפרי אימפלנטיטיס דלקת מסביב לשתל יש נקבוביות מיקרוסקופיות. חיידקים יכולים לחדור דרך נקבוביות אלה ולגרום לדלקת, אשר קשה מאוד לטפל בה וזה מה שנקרא פרי אימפלנטיטיס דלקת מסביב לשתל. ראשית, הגישה לאותם חיידקים מסובכת. לעיתים תכופות המטופל כלל לא מודע לתהליך הדלקתי המתרחש בפיו. מאחר שהדלקת אינה כואבת, המטופל לא ייודע להתלונן על כך, הדלקת ממשיכה בפעולתה באין מפריע וגורמת לאובדן של עצם החניכיים במקום ובעקבותיה גם לאובדן השתל.

 כיצד, אם כן, ניתן לטפל בפרי אימפלנטיטיס דלקת מסביב לשתל ואף למנוע אותה?

הדלקת יכולה להתרחש לאורך כל חיי השתל, והיא נגרמת בעיקר בגלל הגיינת פה לקויה. בקצרה ניתן לומר, ששמירה על נקיון מקום השתל אמורה למנוע את הבעיה. שמירה על נקיון מקום השתל פירושה צחצוח שיניים פעמיים ביום, בכל יום, שתי דקות בכל פעם. פירושה גם שימוש בחוט דנטלי ו  "interproximal stick"  או מברשת. יש לשמור על עקרונות הצחצוח הנכון, כמפורט לעיל, באופן יום-יומי לאורך כל ימי חייו של האדם. זה בזבוז להשקיע ממון רב, זמן רב ומאמצים רבים על התקנת השתל, אך לא לעשות את הנדרש כדי לשמור עליו. זה יכול לעזור למנוע פרי אימפלנטיטיס דלקת מסביב לשתל.

 אבדן עצם

אבדן עצם הוא תוצאה של תהליך דלקתי. הדלקת גורמת לגוף להפריש חומרים שונים כדי לנסות ולהלחםפרי אימפלנטיטיס דלקת מסביב לשתל בחיידקים שמתרבים סביב השיניים. חלק מהכימיקלים המופרשים פוגעים גם בעצם החניכיים. למטופלים עם מחלות רקע נוספות, הפוגעות בהליכי הריפוי וההחלמה של הגוף, כגון – סוכרת או אוסטיאופורוזיס, יש סיכון גדול יותר לסבול מהבעיה. עישון גם הוא פקטור עקרי הקשור לפרי אימפלנטיטיס ולאבדן עצם החניכיים.  העישון גורם באופן כללי לבעיות ביכולת הגוף לרפא את הבעיות הניצבות לפניו. כל אלו גורמים לפרי אימפלנטיטיס דלקת מסביב לשתל וניתן להקטין הסיכוי ל בעיות על ידי הגיינת הפה.

ככלל, יש להשקיע את הזמן והכוחות הנדרשים כדי לשמור על פה בריא.

Ari
Ari
Skip to content