משקאות מוגזים ללא סוכר

בעיות בשתלים דנטליים
נובמבר 23, 2015
דימום מחלל הפה
דצמבר 30, 2015

 

משקאות מוגזים ללא סוכר

אנשים רבים שותים משקאות מוגזים ללא סוכר בתקווה שהשתייה בריאה יותר מסודה רגילה. סודה רגילה בהחלט לא טובה לשיניים. כילד פעם ביצעתי פרויקט מדעי ושמתי שתי שיניים לתוך נוזלים שונים לכמויות משתנות של זמן כדי לראות מה יקרה. השיניים שהוכנסו לסודה ממותק כמו קולה, התמלאו חורים תוך שבועיים. גם במשקא מוגז רגיל קיים הרבה סוכר. בפחית אחת של קולה יש 39 גרם סוכר. אך סוכר אינו הבעיה העיקרית בסודה. הבעיה העיקרית היא החומציות של המשקאות מוגזים. משקאות מוגזים ללא סוכר הם חומציים בדיוק באותה רמה כמו משקאות רגילים.סוכר coke

 

משקאות מוגזים ללא סוכר וכיצד הם פוגעים בשיניים

האמייל של שן מורכב ממטריצה ​​אורגנית. כמו כן, גם החלק הפנימי של השן הוא אורגני. כאשר חיידקים חודרים את השכבה החיצונית הם ממשיכים לפנים השן וממשיכים לגרום לנזק שם. כל דבר אשר יחליש את החלק החיצוני, מקל על חדירת החידקים לחלק הפנימי. חומצה מחלישה את שכבת האמייל החיצוני של השן וכן חיידקים נכנסים לשן ויוצרים חורים.

הסוכר במזון הינו אנרגיה עבור החיידקים אבל זה החומצה שעושה את הנזק. לכן, כאשר אנו שותים משקאות מוגזים ללא סוכר, אנחנו למעשה מכניסים לפה ולגוף הרבה חומצה, בדיוק כמו בסודה רגילה. למעשה אנשים נוטים לשתות הרבה יותר סודה ללא סוכר במחשבה שזה יותר בריא. כולנו מכירים את התחושה של חספוס כאשר אנו שותים סודה ולאחר מכן השיניים לא מחליקות בצורה נעמיה אחת על השנייה. התחושה הזו נוצרת בעקבות הורדת מיקרן-שכבה של שן על ידי החומצה.

סיכום

נסו להימנע משתיית כל סודה בגלל רמת החומציות הגבוהה הקימת בשתייה שמזיקה לשיניים.

Ari
Ari
Skip to content