מיקרוסקופ כירורגי לרפואת השיניים

למינייט
יוני 1, 2016
בקרת זיהום
אוגוסט 28, 2016

מיקרוסקופ כירורגי לרפואת השיניים

מיקרוסקופ כירורגי

לאחרונה הוספנו מיקרוסקופ כירורגי למרפאתנו. כלי זה מציע שדרוג מדהים לאופן בו אנחנו יכולים לטפל בכם, בכך שהראות והתאורה בשדה המטופל עלו בצורה דרמטית.מיקרוסקופ כירורגי לרפואת השיניים

הגדלה ברפואת שיניים

בשלושים השנים האחרונות רופאי שיניים החלו להשתמש במשקפיים מגדילות. שיפור נוסף לכך היה שימוש בפנס ראש, שאותו חובש רופא השיניים על מצחו, כך שאלומת אור ממוקדת האירה את חלל פיו של המטופל. בתצורתו המוקדמת פנס הראש לא היה נוח לשימוש, מאחר והיה כבד והוא התחמם מהר. עם הרחבת השימוש בתאורת לד, הפך השימוש בפנס הראש לנוח יותר, שכן היה קל יותר וקריר יותר.

אם להודות על האמת, השימוש במשקפיים מגדילות ברפואת השיניים הכרחי. אינני מבין כיצד ניתן לטפל כראוי בשיניו של מטופל בלי משקפיים מגדילות, במיוחד לרופא בעל נסיון רב. ככל שמתבגרים וצוברים נסיון, הראיה באופן טבעי נחלשת ובלי משקפיים מגדילות לא ניתן להעניק טיפול ראוי למטופל.

המיקרוסקופ הכירורגי

המיקרוסקופ הכירורגי משתלשל מהתקרה מעל ראשו של המטופל בדרך כלל. הוא מאוד גמיש וניתן להתאימו לצרכי המטופל והרופא. הוא מצויד בתאורה חזקה ויש לו אפשרויות הגדלה מגוונות. יתרון נוסף של ה מיקרוסקופ הוא שניתן לחברו למסך, כך שאנשי הצוות הרפואי יכולים לראות בקלות ובדיוק את המתרחש בפיו של המטופל. התאורה במיקרוסקופ היא חזקה במיוחד אך יש אפשרות להשתמש במסנן שחוסם את קרני ה- UV. דבר זה נחוץ כאשר משתמשים בחומר מילוי מורכב המתקשה בעת חשיפה לאור.

שימושים במיקרוסקופ הכירורגי

בראש ובראשונה זהו כלי מצוין לאבחון. הוא מאפשר לנו לראות דברים שבלעדי המיקרוסקופ לא ניתן להבחין בהם.בתמונה למטה ניתן לראות שתי שיניים ובהן שברים רבים. אחדים ניתן אולי לראות בעין בלתי מזוינת אך באחדים לא ניתן להבחין בעין רגילה.opener-cracked-tooth מיקרוסקופ כירורגי לרפואת השיניים

שימוש עוצמתי נוסף הוא בטיפולי שורש. לעתים קרובות קשה למצוא את פתחי התעלות בשן שמהן יש להגיע לשורש. כאשר יש לנו אפשרויות תאורה, הגדלה ופוקוס חזקים ומדוייקים, אין כמעט קושי למצוא אותן. ניתן לראות זאת בתמונה למטה.

 

 

Ari
Ari
Skip to content