כאב שיני בינה

חניכיים מדממות
ינואר 21, 2016
טיפולי שורש
מרץ 22, 2016

כאב שיני בינה

כאב שיני בינה זהו כאב מוכר וקורה ממספר סיבות

כאבי בקיעה

כאב שיני בינה יכול לנבוע מבקיעת שיני הבינה אשר מתרחש מאוחר יחסית לשאר השיניים בפה. כאשר שיני הבינה בוקעות הכאב מורגש באזור האחורי של הפה. האזור עלול להיות אדום ונפוח ולפעמים השן נראית מציצה מבין החניכיים האחוריים. באזור זה אף עלול להתפתח דלקת.כאב-שיני-בינה

קיימת נטייה לבלבל בין כאב בקיעת שיני הבינה וכאב שנובע מחור בשן. מכיוון שקשה להפריד ביניהם חשוב מאוד להגיע לרופא השיניים לבדיקה.

כאב שיני בינה כלואות

כאב שיני בינה יכול לנבוע גם משן כלואה. שיני בינה כלואות זוהי תופעה שקורית כאשר משהו מונע משן הבינה לצמוח- לדוגמא שורש של שן סמוכה שחוסמת את נתיב הבקיעה או עצם הלסת. זה יכול להיות כאב-שיני-בינהבעייתי מכיוון שמלבד הכאב שיניים כלואות יכולות לספוג שורשים של שיניים סמוכות ואף ליצור דלקת באזור.

לעיתים נוצרות ציסטות סביב שן הבינה הכלואה שזה בעצם כיס של נוזל שמתמלא בקלות בחיידקים ויוצר דלקת. זה גורם לכאב רב ועלול אפילו להרוס אזורים מעצם הלסת.

מסיבה זו, אם מתחיל תחושת כאב או ששיני הבינה טרם בקעו, חשוב לבוא לביקורת אצל רופא השיניים. במרפאה יבצעו בדרך כלל צילום רנטגן אשר יבחן אם הכאב נובע משן כלואה ואם האזור דלקתי. עדיף לתפוס את הדלקת מוקדם לפני שהיא מתפשטת לעוד אזורים סביב השן הכלואה.

התמודדות עם כאב שיני בינה

עד ההגעה למרפאת השיניים אם הכאבים חזקים כדאי לקחת משכך כאבים. בנוסף מריחה של משחה מקומית אפשרית וגם שימוש בשטיפות פה אנטי בקטריאליות. כמובן שמדובר בפתרון זמני בלבד, עד להגעה לרופא השיניים.

Ari
Ari
Skip to content