כאב דנטאלי וטיפולו

שן שבורה
ינואר 14, 2016

כאב דנטאלי

כאב דנטאלי עלול להיות אחד הכאבים הנוראיים שאדם חווה אך באופן מפתיע הפתרון לפעמים מאוד פשוט. קיימים סוגים שונים של כאב דנטאלי- הכאב יכול להיגרם משן או מגורמים בסביבה- החניכיים, פצעים בחלל הפה, או אפילו כאב אוזניים שמקרין לאזור הפה. כאב דנטאלי

סוגים של כאב דנטאלי:

• כאב בעיקר בזמן לעיסה או נשיכה- כאב כזה יכול להיגרם מדחיסת מזון בין השיניים. דבר זה יכול לגרום לכאב נוראי והפתרון הוא אחד הקלים – רופא השיניים פשוט יוציא את האוכל התקוע!
  • כאב שיניים- כאב מהשן עצמה יופיע בדרך כלל כאשר השן נחשפת לשינויי טמפרטורה. זה עלול להעיד על חור בשן או חיידקים שכבר הגיעו למוך השן ואז יידרש טיפול שורש.
  • כאב משן סדוקה- לעיתים סדק בשן יכול להיות באזור שלא חשוף לחלל הפה, לדוג' בשורש השן ועל כן לא ייראו סימנים חיצוניים לסדק. במקרה זה הכאב יופיע בדרך כלל בזמן שחרור הלסת לאחר נשיכה.
  • כאב מסתימה או כתר גבוהים מדי- כאב זה יופיע בזמן נשיכה. הפתרון כאן הוא מציאת האזור שגבוה מדי בשחזור ושיוף שלו.

כאב דנטאלי הנובע מסביבת השן:

• כאב חניכיים- יכול להיגרם מחניכיים דלקתיות או מנסיגת חניכיים אשר חושפת את שורש השן וגורמת לרגישות באזור החשוף. במקרים אלה חשוב לבקר אצל רופא שיניים בעל ניסיון במחלות חניכיים- יתכן והרופא יחליף את משחת השיניים או ייעץ על טכניקת צחצוח טובה יותר כדי למנוע דלקות.
  • סינוסיטיס או כאב אוזניים- פעמים רבות כאשר הסינוסים מתמלאים בנוזלים הכאב יכול להקרין לאזור הפה והשיניים. חשוב מאוד להתייעץ עם רופא שיניים מנוסה אשר ידע לאבחן נכון את מקור הכאב ולא בטעות לחשוב שמדובר בכאב שמקורו בשן ושצריך סתימה.

מכיוון שיש מקורות רבים לכאב דנטאלי, חשוב בעת תחושת כאב אפילו קל באזור הפה להגיע לבדיקה אצל רופא שיניים מנוסה. פעמים רבות ניתן למצוא פתרון מהיר לכאב דנטאלי בתנאי שהוא מאובחן נכון ולמנוע כאב וסבל רב.