יתרונות וחסרונות של כתרי זירקוניה

כתרים מזירקון בתוך יום
ינואר 18, 2017
צבע ברפואת שיניים
אוקטובר 11, 2017
  • יתרונות וחסרונות של כתרי זירקוניה

    בכלל וכתרים מזירקוניה בפרט. זירקוניה הוא חומר עמיד וקשה במיוחד, קרוב ל- 1,200 Mpa, בהשוואה לכתר מסורתי מפורצלן המגיע ל- 250 Mpa בלבד. אנו מודדים את חוזקו של חומר ב- Mpa (מגה פסקל). צבעו של הזירקוניה הוא לבן יחסית עכור. כך שהוא מהווה תחליף מצוין למתכת שהיתה בשימוש לפני הזירקוניה ואשר היתה הבסיס מתחת לכתר הפורצלן. הטכניקה של מתכת המצופה בפורצלן היתה בשימוש האסתטיקה

    כולנו מכירים היטב את הכתרים הישנים יתרונות וחסרונות של כתרי זירקוניה, בצבע לבן עכור, שלעיתים אפשר היה לראות מעט מהמתכת בולטת בקו החניכיים, דבר שגרם למראה שחור בצוואר השן.  כתרים אלה נראו לא טבעיים בעקבות כך.  יתרונות וחסרונות של כתרי זירקוניההדבר נגרם מכך שהמתכת היתה צריכה להיות מצופה פורצלן בצבע לבן עכור שיסתיר אותה, כך שהצבע האפור של המתכת לא יראה. הבעיה היתה , שציפוי הפורצלן יכול היה להסדק ומבעד לסדק ניתן היה לראות את הצבע האפור והלא אסתטי של הכתר

    הכתרים מזירקוניה הצליחו להתעלות מעל הבעיות הללו. חומר הזירקוניה מגיע או בקוביות קטנות, שניתן לעצבן בעזרת מכונת ה- CEREC, או בגושים גדולים יותר, שניתן לעצב ולשחזר מהם שיקום של מספר רב של שיניים בבת  אחת. במרפאתי יש מכונה, הנמצאת במרפאות בודדות ברחבי ישראל, הנקראת Sirona inlab system.

    בעזרת מכונה זו, אני יכול לעצב מגוש גדול יותר של זירקוניה מספר גדול של שיניים לשחזור ולשיקום הפה. לאחר עיצוב השיניים במכונה, יש להכניס את הזירקוניה לתנור, למשך 12 שעות, כדי לחזק ולהדביק אותה. לאחר החימום בתנור הזירקוניה הופכת לחומר קשה וחזק ומאוד מדוייק בהתאמתו. הזירקוניה הוא חומר פריך ועל כן, שימוש לא זהיר בו בעת התאמתו עלול להוביל לסדקים מיקרוסקופיים ולכישלון הטיפול.

    יתרונות וחסרונות של כתרי זירקוניה

    בסך הכל, הזירקוניה הוא חומר גלם מעולה לייצור כתרים יתרונות וחסרונות של כתרי זירקוניה עולים במידה רבה על החסרונות. שימוש מקצועי ונכון במכונה הנמצאת במרפאתי ובחומר הזירקוניה יכול להביא לתוצאות מדהימות ברמת הדיוק, הגימור וההתאמה של השיניים המשוחזרות.

  • הדנטלית ב- 60 שנים האחרונות לערך.

  • .

Ari
Ari
Skip to content