טיפולי שורש

טיפול שורש
אפריל 3, 2016

טיפולי שורש
טיפול שורש דרוש כאשר חיידקים חודרים לשכבה הפנימית ביותר של השן היכן שנמצא העצב. תהליך זה יכול לגרום לכאב בלתי נסבל, עד שהעצב מת ואז התהליך יכול להפוך לא- סימפטומטי לחלוטין.
רצף האירועים המוביל לטיפול שורש :
– כאשר ההגיינה האורלית אינה מספקת חיידקים חודרים ויוצרים חור בשן. הקויטציה מתחילה מהשכבה החיצונית ביותר של השן- האמייל.טיפול שורש
-אם החור לא מטופל, החיידקים ממשיכים לשכבה פנימית יותר- הדנטין. בשלב הזה השן נהיית רגישה למאכלים קרים וחמים ויכולה להגיב למאכלים מתוקים. כאב זה בדרך כלל עובר ברגע שהשינוי בטמפ׳ או המתיקות חולפת.
– בשלב הבא החיידקים מגיעים לאזור הפנימי ביותר של השן- המוך שם עובר העצב. בשלב הזה יווצר דלקת, כאבים, ובסופו של דבר העצב ימות. זהו השלב הכואב ביותר של התהליך- העצב עובר גירוי וגורם לכאבים חזקים מאוד שעלולים אפילו להעיר משינה עמוקה. בשלב הזה יידרש טיפול שורש.
מצב חירום של טיפול שורש
טיפול שורש כמצב חירום נוצר כתוצאה מדלקת של העצב שגורמת כאבים עצומים או במקרים של שבר השן וכתוצאה חשיפה של העצב. בשני המקרים חשוב להגיע לרופא השיניים כמה שיותר בדחיפות.
סימנים למצב חירום בשורש השן:
– נפיחות של החניכיים באזור מסויים, לפעמים מתנקז ולפעמים לא
– טעם רע בפה
– כאב חד, מעיר משינה
– חום
כאב דנטאליטיפול שורשהטיפול במקרים אלה צריך להיות מיידי על מנת למנוע התפשטות של הדלקת והזיהום לרקמות הפה הסמוכות.
אם אתה מרגיש כאב חד מאזור השיניים מומלץ לקחת משכך כאבים ולהגיע מיד לרופא השיניים. הרופא יבצע צילום של האזור ויחליט אם נדרש טיפול שורש. אם האזור נפוח ומודלק ככהנ הרופא יתן מרשם לאנטיביוטיקה. בהמשך השן תשוקם בעזרת סתימה או יותר סביר כתר.