כל מה שרצית לדעת על הטיפול של דום נשימה בשינה

איך ניתן למנוע ריח רע מהפה ?
אוקטובר 24, 2014
علاج رائحة الفم الكريهة
נובמבר 2, 2014

הטיפול של דום נשימה בשינה

טיפול בדום נשימה בזמן שינה לרוב מתחיל בירידה במשקל, הפסקת נטילת תרופות מרגיעות ומרדימות.  כמו כן ניתן להשתמש בC-PAP – תפקידו לשמור על לחץ חיובי בדרכי הנשימה. טיפול זה מצריך לבישת מסיכה. יש סוגים רבים של מסיכות, מהמסכה יוצא אויר הנכנס לאף ולפה וכך שומר על פתחי הנשימה פתוחים. במידה והמטופל מתקשה לשמור על סיטורציה (רמות תקינות של חמצן בדם) מעל 90% , ניתן להוסיף חמצן לC-PAP. בד"כ מוסיפים מלחך (חומר לח) כי האוויר מייבש מאוד את האף והפה.CPAP דום נשימה בשינה

כל מה שרצית לדעת על הטיפול של דום נשימה בשינה

לפעמים מטופלים לא מסוגלים לסבול את המסכה (לא נוח לישון איתה), ניתן לנסות ולהתאים את גודל וסוג המסכה לנחות מרבית.

טיפול כירורגי- מדובר בניתוח שקדים, פוליפים הקטנת הענבל וכד'. ניתוח מסוג זה נועד כדי להרחיב את מעברי החמצן לגוף, וכך למנוע הפסקות נשימה בזמן שינה.

טיפול דנטלי של דום נשימה בשינה

על מנת לטפל ולמנוע את בעיית "דום נשימה בשינה" יש להגדיל את המרווח הפרינגיאלי בזמן שינה, את המרווח מגדילים ע"י הבאת הלסת התחתונה קדימה. עם הזזת הלסת התחתונה קדימה , יגדל המרווח הפרינגיאלי ותתאפשר זרימת אוויר חופשית. ההתקן הדנטלי מסוג MRD – Mandibular Repositioning Device

פלטה עבור טיפול בדום נשימה בשינה

עשוי משני סדים (תבניות), המתלבשים על השיניים בלסת העליונה והתחתונה. הסדים יוצרים מצב שבו הלסת התחתונה משוכה קדימה, כך שיש מספיק מקום כדי שתהיה זרימת אוויר חופשית ובו זמנית מתאפשרת ניידות בין הלסתות ,המקלה על בליעת הרוק. ההתקן משמש בזמן שינה בלבד, המטופל מרכיב אותו בעצמו.כדי להתאים את ההתקן הדנטלי יש צורך במס' בדיקות:

*בדיקת יציבות שיניים- את הבדיקה מבצע רופא שיניים הבקיא בתחום, לעיתים אף יש צורך לבצע צילומי רנטגן לאימות נוסף.

*בדיקה במעבדת שינה- בבדיקה זו תקבע רמת ההפרעה בשינה. יש מעבדות שבהן המטופל מגיע למכון ויש מעבדות בהן הבדיקה מתבצעת בית המטופל. גם אם נבדקת בעבר במעבדת שינה, כדאי לבצע בדיקה עדכנית עם מכשיר הדמיה, וכך תוכל לקבל הערכה לגבי סיכויי היעילות של ההתקן הדנטלי.

*בדיקת א.א.ג (EEG)- ע"י בדיקה זו ניתן לאבחן את אופי הפרעת השינה ודום נשימה בשינה ובהתאם לקבל המלצה או אי המלצה לטיפול בהתקן הדנטלי.

לאחר כל הבדיקות המקדימות המטופל חוזר לרופא השיניים המטפל, הרופא לוקח מטבעי סיליקון של פה המטופל ושולח את המטבעים למעבדת השיניים. במעבדה מייצרים את ההתקן על פי נתוני המטופל וצרכיו הרפואיים.

כל מה שרצית לדעת על הטיפול של דום נשימה בשינהכל מה שרצית לדעת על הטיפול של דום נשימה בשינה

כאשר ההתקן מוכן רופא השיניים מכוון אותו למצב בו המטופל נושם בחופשיות. (מדובר בסדרה של מפגשים).

 

למידע נוסף ולשאלות בנושא התקשרו 02

-6798040

Ari
Ari
Skip to content