איך ניתן למנוע ריח רע מהפה ?

אבולה ורפואת שיניים
אוקטובר 23, 2014
כל מה שרצית לדעת על הטיפול של דום נשימה בשינה
אוקטובר 30, 2014

איך ניתן למנוע ריח רע מהפה ?

מניעת ריח רע מהפה אפשרית! כדי למנוע או להפחית ברמה ניכרת את הריח מהפה יש להקפיד על הצעדים הבאים:

1.הגיינה אורלית טובה- צחצוחו פעמיים ביום עם משחת שיניים המכילה פלואוריד כדי להסיר את שיירי המזון והרובד הדנטלי, או בשמו המקצועי פלאק דנטלי הריח רע מהפה

2. בקרו בקביעות אצל רופא השיניים- יש להגיע לביקרת כל חצי שנה, בזמן הביקור השיננית תבצע ניקוי והסרת אבנית, תדריך בהגיינה אוראלית ותבצע טיפול מניעתי במידת הצורך, הרופא יבצע צילומי רנטגן כדי לאבחן עששת ויקבע תוכנית טיפול במידת הצורך.

3. עישון- כדי למנוע בעיות רבות בפה כולל הליטוזיס, צריך להוריד בכמות הסיגריות ביום למינימום או להפסיק לעשן בכלל , העשן והחום הנגרם כתוצאה מהעישון גורם לפירוק חיידקים מסויימים בפה, מה שגורם לריח רע מהפה, כמו כן הריח של הניקוטין שניתקע על גבי הרקמות הרכות גורם אף הוא להליטוזיס.

4. יובש פה- יובש פה כתוצאה מחוסר שתייה או מנטילת תרופות עלול לגרום לבעיות רבות וריח רע מהפה בפרט. כדי למנוע את הבעיה הנ"ל יש צורך להרבות בשתייה, למצוץ סוכריות חמוצות ללא סוכר ובמידת הצורך לשקול להחליף את התרופות.

5. תזונה בריאה- למרות שריח רע מהפה כתוצאה מבעיות בקיבה הוא מצב נדיר , תזונה בריאה לא יכולה להזיק אלא רק להועיל גם מבחינה בריאותית כללית וגם בנוגע לבריאות הפה -הנושא של ריח רע מהפה.

איך משפיע המזון על ההליטוזיס?

בעיקרון, כל מזון שאנו אוכלים מתחיל להתפרק בתוך הפה. כאשר המזון מתעכל הוא מעובר דרך מחזור הדם לריאות, משם יוצא האוויר שאנו נושפים. אם נאכל מזון בעל ריח עז כגון שום או בצל, הרי שצחצוח שיניים , העברת חוט דנטלי ואפילו שטיפה עם מי פה- יפתרו באופן זמני בלבד את הבעיה. הריח אינו מתפוגג לחלוטין עד שהמזונות מסיימים לעבור דרך גופכם. ריח רע מהפה אצל ילדים גם נפוץ.

מתי לגשת לרופא ?

התמשכות של ריח או טעם רע מפיכם הוא סימן אזהרה למחלת חניכיים. מחלת חניכיים נגרמת כתוצאה של רובד בקטראלי הגורם לרעלנים להיווצר בפה, מה שמגרה את החניכיים. אם לא מטפלים במחלת החניכיים יכול להיווצר נזק בלתי הפיך לחניכיים ולעצם אשר תומכת בשיניים.כשאתם מרגישים שהפה שלכם יבש מאוד וכל הטיפול המנעתיים לא עוזרים (שתייה מרובה, סוכריות חמוצות וכד'),  כניראה מדובר ביובש פה פתולוגי הניקרא בשפה המקצועית "קסרוסטומיה". אם אין כמות מספקת של רוק בפה, החיידקים והתאים המתים שנאגרים על גבי הלשון לא נשטפים וממשיכים לשגשג על הלשון, מה שיגרום לבעית ההליטוזיס ובעיות אורליות נוספות. יובש בפה יכול להיגרם כתופעת לוואי של מגוון תרופות, מבעיות בבלוטות הרוק, או נשימה מתמשכת דרך הפה. מחלות רבות אחרות עלולות לגרום לבאשת כגון: זיהומי דרכי הנשימכה כגון דלקת ריאות או ברונכיטיס, זיהומים בסינוסים,נזלת בגרון,סוכרת, ריפלוקס של בקיבה ובעיות בכבד או בכליות, קרצינומה וחוסר איזון מטבולי. לכן במידה ועשית את כל מה שצריך כדי למנוע או לטפל בריח הרע מהפה ועדיין אתה סובל מהבעיה, יש לגשת לרופא כדי לאבחן בצורה מקיפה את הבעיה ולמצוא את הפיתרון המתאים לך.

האם רריח רע מהפה זה דבר שכיח אצל ילדים?

ריח רע מהפה אצל ילדים הוא דבר די נפוץ, אפילו החל מגיל שנתיים. אם הריח בא מכיוון הפה ולא האף, ראשית הקפידו על צחצוח נכון של שיני הילד. אם למרות הצחצוח היסודי עדיין יש ריח, ריח רע מהפה בילדיםכניראה שהוא בא מגב הלשון. ניתן לבדוק זאת ע"י הסרה עדינה של השכבה הצהבהבה מגב הלשון לכיוון הגרון והרחתו. כמו כן ריח רע מהפה לילדים יכול לנבוע מטפטוף של נזלת מהאף שמצטברת על הלשון ונרקבת שם. זהו תהליך שמתרחש גם אצל הילדים וגם אצח המבוגרים. מומלץ שרופא יבצעע את הבדיקה הנ"ל, כך הוא יוכל להמליץ על מומחה המתאים במידה והריח לא נעלם.  אם הריח מגיע מאזור האף כדאי לפנות למומחה אף אוזן גרון, שבין היתר יחפש נוכחות של גופים זרים, כגון חתיכות נייר טואלט,תירס,זרעים,ספוג וכד', שילדים קטנים לפעמים לדחוף לאף.

מה יכול לגרום להליווזיס אצל תינוקות?

ריח רע מהפה אצל תינוקות נפוץ בעיקר במצב בו מבלי שנשים לב הפעוט החדיר חפץ קטן כולשהו לתוך האף. החפץ מתחיל למשוך חיידקים שגורמים לריח רע מהפה. במצב הזה בדרך כלל, אבל לא תמיד, יש הפרשה לבנה צהבהבה או דמית מהנחריים. הסיבה העיקרית השנייה לריח רע מהפה לתינוק היא טפטוף של נזלת שמצטברת על גבי הלשון. מצב זה קורה כשיש לילד אלרגיה, הצטננויות חוזרות או זיהומים כרוניים בסינוסים. כמו כן ריח רע מהפה אצל תינוקות יכול להיגרם מנשימת פה, כשהפוליפים מוגדלים, הילד נוטה לנשום דרך הפה ולא האף, נוצר יובש בפה, מה שגורם לריח רע מהפה.

 

Ari
Ari
Skip to content