אבולה ורפואת שיניים

קשיי שינה אצל תינוקות – מדוע
אוקטובר 1, 2014
איך ניתן למנוע ריח רע מהפה ?
אוקטובר 24, 2014

אבולה ורפואת שיניים.

השאלה כיצד וירוס האבולה ורפואת שיניים מושפעות זו מזו חייבת להתדיין. עם פרוץ וירוס האבולה במערב אירופה עולה החשש כי יבקר במרפאת השיניים חולה הנושא את נגיף האבולה, יש להתייחס לנושא במונחים של בטיחות  המטופלים והצוות הרפואי.אבולה

וירוס האבולה ורפואת שיניים.

וירוס האבולה מסווג לקבוצת הוירוסים הנקראים hemorrhagic fevers. ברגע שקיימת הדבקה חל תהליך מהיר של התפרצות המחלה המלווה בדימום פנימי מאסיבי ודימום מפתחי הגוף. שיעור תמותה מהמחלה נע בין 50%-90%. מקור התפרצות האבולה באזורים נידחים במערב אפריקה האבולה הביאה לתמותה של כל הנקרה בדרכה. מאחר ואלו אזורים מבודדים עד כה נמנעה התפשטות המחלה.לאחרונה , מצאה האבולה דרכה לאזורים מאוכלסים, מאזורים אלו קלה הדרך להעברה המחלה באמצעות חולה נגוע לכל אזור אחר בעולם וזוהי הסכנה הממשית.

בהתייחסותנו ל אבולה ורפואת שיניים עלינו תחילה להכיר את התסמינים של המחלה.איגוד הרופאים האמרקאי בשיתוף עם המרכז לבקרת מחלות הגדירו את הרשימה הבאה.

 הסימנים והתסמינים הנפוצים ביותר של וירוס האבולה:

  1. חום (יותר מ 38.6 מעלות צלזיוס או101.5 F ) .
  2. כאבי שרירים.
  3. הקאות.
  4. שלשול
  5. כאבי בטן או דימום או שטפי דם בלתי מוסברים.

 

העברת המחלה:

 החדשות הטובות הן שאינטראקציה בין רפואת השיניים לאבולה נמוכה. בהעדר התסמינים המחלה אינה מדבקת. מרגע ההדבקות ועד הופעת התסמינים קיים טווח של 2- 21 יום. על כן, ברגע שמטופל מגיע עם אחד מהתסמינים עלינו לברר האם ביקר לאחרונה במערב אפריקה .כמו כן, מטופל שסובל ממרבית התסמינים בד"כ יהיה חולה מידי בכדי להגיע לטיפול שיניים .כך שסכנת ההיחשפות קלושה. בנוסף שמירה על אמצעי זהירות נאותים ברפואת שיניים כגון שימוש בכפפות , שיטות עיקר נכונות משמידות את הוירוס ומונעת הדבקה.    באופן תיאורטי אבולה יכולה להוות דאגה בעת אינטראקציה עם אבולה ורפואת שיניים אך נכון לעכשיו הסכנה מזערית.

בעקבות כל זה משרד הבריאות עוקבת בדריכות בנושא אבולה וגם עוקבת אחרי נוסעים ממדינות שבו נמצא הוירוס.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ari
Ari
Skip to content