תופעת שן הסדוקה

תופעת שן הסדוקה הינה תופעה שכיחה במרפאת שיניים, רופאי השיניים נתקלים בה יום יום. השיניים כאבים בלעיסה על השןבפינו שבירות ונטיעתם להישבר עולה עם גיל. גורם נוסף לשבירת שיניים הוא קיומם של שחזורים גדולים,נרחבים וישנים בפה. שן שבוצע עליה שחזור /סתימה איבדה חומר שן טבעי ,היא חלשה יותר ועולה הסיכוי להופעת סדק בשן. פעמים רבות הסדק אינו גלוי, הוא יכול להיות מיקרוסקופי או באזור הנסתר לעין. תופעת שן הסדוקה מאובחנת בדרך כלל דרך סימפטומים ופחות באמצעות בדיקה קלינית.

תופעת שן הסדוקה וטיפול שורש

סדק בשן יכול להתגלות בעת שיחזור חוזר, כאשר מטופל מגיע עם שחזור לקוי, ישן ונרחב הדורש החלפה. בעת הביצוע והסרת חומר השחזור הקודם לעיתים מתגלה סדק ברצפת השן ,לאורכה או לרוחבה של השן. בזמן שקו הסדק מתרחב השבר יכול להגיע עד לעצבים וכלי הדם של השן, ומצריך ביצוע טיפול שורש בשן. כמו כן, שן אשר קיים בה סדק יכולה להישבר מעצמה, לעיתים השבר עמוק ומתחת לקו החניכיים כך שאין דרך להצילה והשן אבודה.שן סדוקה כאבים בלעיסה

כיצד ניתן לשמר שן עם תופעת סדק?

תופעת שן הסדוקה מאובחנת באמצעות סימפטומים. אחד הסימפטומים הינו כאבים בשן בעת נשיכה, לעיסה או שחרור נגיסה . אז רצוי לראות רופא שיניים. פעמים רבות ניתן לזהות את השן הדורשת טיפול ולמנוע את שבירתה או אובדנה. כתר הינו לרוב הטיפול הנכון והיעיל ביותר בהתמודדות עם תופעת השן הסדוקה. הכתר מתנהג כמו טבעת המחזיקה את השן ומונעת מהסדק להתפשט ולהתרחב, ובכך מחזקת את השן שאיבדה מכוחה. ביצוע כתר בשלב מקדים למעשה יכול למנוע צורך בטיפול שורש, שבירה או אובדן השן.תופעת שן הסדוקה רופא שיניים ירושלים ישראל

Be Sociable, Share!
This entry was posted in כאבי שיניים, שיקום הפה. Bookmark the permalink.