שיניים תותבות על שתלים

שיניים תותבות על שתלים

הבעיות בשיניים תותבות "רגילות" (פלטה עם שיניים תותבות)

מבין השימושים הרבים ששתלים דנטליים נותנים, אחד החשובים שבהם הוא – שיניים תותבות על שתלים

באופן כללי, פלטה של שיניים תותבות היא דבר נורא. אמת הדבר שהפלטה מעניקה לאדם חסר שיניים מראה של שיניים בפיו ואת היכולת הבסיסית לאכול, אך בסופו של דבר הן גוף זר בפיו של האדם. הפלטה יושבת ישירות על החניכיים ובמקרים מסויימים, כאשר האדם המרכיב אותה מנסה לנגוס באוכל או ללעוס, הדבר מיסב לו כאבים ותחושת אי נוחות. יש הסוברים שאדם עם שיניים תותבות "רגילות" יכול להפעיל רק 10% מהלחץ בנגיסה שיכול אדם עם שיניים טבעיות להפעיל. אומרים שאם אדם שבפיו שיניים תותבות "רגילות" ינשוך את אצבעו של אדם אחר, הדבר כמעט ולא יכאיב לאדם השני. בנוסף, הפלטה נוטה לזוז בפה ממקום למקום ופעמים אף ליפול מהפה, היא עלולה ליצור פצעי לחץ או פצעים משפשופים בפיו של האדם.

מהי שיניים תותבות על שתלים ?

שתלים פתרו את הבעיות המוזכרות, בכך שהם מאפשרים לנו לייצב את השיניים התותבות על גבי השתלים, במקום ישירות על החניכיים. כך זה עובד:

הצבת השתלים

בשלב ראשון יש להציב את השתלים. רופא השיניים מרדים את החניכיים ומכניס את השתלים, ללא כאבים בפיו של המטופל. חיבור השתלים לעצמות הלסת דורש כשמונה שבועות. לאחר זמן זה השתלים מעוגנים במקומם.כעקרון, ניתן להשתיל מספר רב של שתלים ולבנות עליהם כתרים, ובכך לקבל מערכת שלימה של כתרים קבועים בפיו של המטופל.

שיניים תותבות על שתלים

שיניים תותבות על שתלים

אפשרות אחרת היא, להשתיל מספר מועט של שתלים ולחבר את הפלטה של השיניים התותבות לשתלים, על ידי הברגה. באפשרות זו, הפלטה מחוברת לחניכיים של המטופל באופן קבוע. חיבור הפלטה והחזרתה נעשים על ידי רופא השיניים.

שיניים תותבות על שתלים

האפשרות השלישית, העדיפה בעינינו, היא שימוש ב 2-4

שיניים תותבות על שתלים

הטק-טקים בתוך הפלטה – שיניים תותבות על שתלים

שתלים וחיבור הפלטה לשתלים לא באופן קבוע אלא בצורה שמצד אחד הפלטה מחוברת לשתלים אך מאידך היא ניתנת להוצאה על ידי המטופל עצמו. זהו מעין "תיקתק" שחלקו האחד מחובר לשתל וחלקו השני מקובע על חלקה הפנימי של הפלטה.

 

היתרונות בפלטה שלשיניים תותבות על שתלים הם:

  •  זהו פתרון אסתטי מאוד.
  • הפלטה מחוברת למקומה בחוזקה וללא כאבים ומאפשרת למטופל לאכול ללא חשש.
  •  יציבות – הפלטה אינה זזה ממקומה והם שיניים תותבות על שתלים.
  •  זהו פתרון זול יותר באופן משמעותי ממערכת של שתלים וכתרים.
  • קל לנקות ולתחזק
  •  המטופל יכול להוציא את הפלטה בקלות כל אימת שהדבר נחוץ, אם לצורך שינה או נוחות.
שיניים תותבות על שתלים

אישה שמחה עם תותבות

Skip to content