סרטן הלבלב וחניכיים

תופעת שן הסדוקה
ספטמבר 9, 2013

סרטן הלבלב וחניכיים

מחקרים שנעשו לאחרונה מצביעים על קשר בין שמירה על היגיינת הפה לבין סרטן הלבלב.

כולנו יודעים ששימוש בחוט דנטלי חשוב מאוד לשמירה על בריאות הפה. אך מחקרים שנעשו לאחרונה מצביעים על קשר ישיר והדוק בין שמירה על היגיינת הפה לבין בריאותו הכללית של האדם. לשאריות המזון והחיידקים המתחבאים בין השיניים, באזורים אליהם לא מגיעים בצחצוח השיניים במברשת, יש השפעה עצומה על בריאותך הכללית.סרטן הלבלב

סרטן הלבלב

מחקרים הראו שחניכיים מודלקות גורמות למנגנון הדלקתי של הגוף להכנס לפעולה, הגורמת לגוף להציף את מערכת הדם בהורמונים דלקתיים. הראנו כבר קשרים בין מחלות חניכיים לבין מחלות לב, בעיות בזקפה, בעיות בערמונית ובעיות רפואיות אחרות. כעת חוקרים רואים קשר בין מחלות חניכיים לבין סרטן הלבלב.

סרטן הלבלב הוא אחד ממיני הסרטן הקטלניים ביותר. כמעט רבע ממקרי המוות של חולי סרטן בארה"ב, נגרמים מסרטן הלבלב. הפרוגנוזה של אדם שאובחן כחולה בסרטן הלבלב היא עגומה, אפילו אם החולה מאובחן בשלב הראשון של המחלה – ישנם רק 25% סיכוי לתוחלת חיים של 5 שנים לאחר התפרצות המחלה. גורמים ודאיים למחלה זו טרם נמצאו. נמצא קשר אפשרי בין עישון לבין המחלה – 30% מהלוקים במחלה הם מעשנים.

היתרונות של השימוש בחוט דנטלי

סרטן הלבלב ומחלת החניכייםלשימוש בחוט דנטלי יש יתרונות רבים. זה לא רק גורם לחניכיים להיות בריאות אלא אף מסייע במניעת ריח רע מהפה. האגודה האמריקאית לסוכרת אומרת שמחלות חניכיים אף מהוות גורם לסוכרת ובודאי עלולות להחמיר את מצבו של חולה בסוכרת. חיידקים בפה עלולים להשפיע לרעה גם על מערכת הנשימה.

חוקרים מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הרווארד בבוסטון, ערכו סקר עם למעלה מ- 50,000 גברים, העוסקים ברפואה (כמחציתם רופאי שיניים), וקבעו מי מהם סובל מבעיות חניכיים, עתה עקבו אחריהם במשך 16 שנים. מתוך כל המדגם, 216 איש אובחנו עם סרטן הלבלב במשך השנים. לאחר נטרולם של גורמי סיכון ידועים, כגון – עישון, צריכת אלכוהול ומשקל יתר, מצאו החוקרים שאלו עם מחלות החניכיים היו מועדים ללקות בסרטן הלבלב 64% יותר מאלו עם חניכיים בריאות. אלו שנעקרו להם שיניים בגלל בעיות חניכיים חריפות, היו מועדים פי 2.7 ללקות בסרטן הלבלב. "מאחר וסרטן זה הוא כה קטלני, זה מעניין למצוא גורם סיכון חדש, הנותן לנו להבין יותר טוב את המחלה" אומר מנהל המחקר האמור – דומיניק מיצ'אוד.