השתלות שיניים – הסבר על ידי דר. ארי גרינספן רופא שיניים ירושלים

השתלות שיניים הם סוג של שורשים מלאכותיים, אותם מתקין רופא שיניים בלסת ובכך מחליף את השורש הטבעי של השן.

השתלות שיניים מתאימה לאנשים בעלי בריאות כללית טובה, לא מעשנים ואלו שמסיבה כזו או אחרת איבדו שן אחת או יותר. שיקום הפה בעזרת שתלים אינו מצריך השחזההשתלות שיניים של שיניים אחרות לצורך תמיכה, כלומר השיקום הרבה יותר שמרני בהשוואה לכתרים וגשרים. השתלים מקנים תחושה כמעט לגמרי טבעית. תחושת הביטחון המתלווה לכך משפרת ומשפיעה על חיי היומיום ועל תפקודכם האישי והמקצועי.

תהליך השיקום

השתלת שיניים יכולים לעזור ולשפר את חייכם אם זה בתחום האסתטי (רווחים בין השיניים לדוגמה) או בתחום התפקודי (קושי בלעיסה עקב מחסור של שן או שיניים באזור מסוים). מחקרים לטווח הארוך מראים הצלחה הולכת וגדלה בתחום ההשתלות הדנטליות.

השתלות שיניים או שתלים דנטלייםהשלב הראשון הוא שלב האבחנה ובדיקה האם ניתן להשתמש בהשתלה דנטלית לצורך שיקום שיניים חסרות. בבדיקה נבדוק האם המטופל מתאים מבחינת הבריאותו הכללית ומבחינה דנטלית, כלומר האם יש מספיק עצם שתוכל לשאת את השתלים.

שלב שני הוא התקנת השתל במקומו , הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית רגילה (כמו של סתימה), התהליך של השתלות שיניים אינו כואב וניתן לומר שהוא עדין יותר מעקירה.

שלב שלישי-המתנה לקליטתו של השתל בעצם. יש כמה גישות בעניין ההמתנה, הגישה הקלסית היא לחכות 2 חודשים לאחר השתלה בלסת התחתונה ו2-3 חודשים בלסת העליונה ורק אז לבצע העמסה, כלומר לשים כתר על גבי השתל.

השתלות שיניים

 

יש גם אלו שמבצעים "העמסה מידית" כלומר ביום ההשתלה מרכיבים על גבי השתל כתר זמני. כלומר מבצעים השתלת שיניים ביום אחד. שתלים ביום אחד תופסים יותר ויותר תאוצה והרבה רופאים מאמצים שיטה זו לשיקום מהיר על גבי השתלים.

שלב רביעי– במידה והוחלט לא לבצע העמסה מידית ,לאחר תקופת המתנה חושפים את השתל (שהיה קבור מתחת לחניכיים), ועושים לו חיבור פרותטי-כלומר כתר או גשר, שלב ראשוני יתבצע כתר זמני ולאחריו בעזרת מעבדת שיניים יתבצע כתר קבוע אשר יודבק או יתברג על גבי ההשתלה.

חשוב לציין ששתלים סובלים דלקות ופרי אמפנטיטוס ודורשים קפידת יתר בניקוי

Skip to content