בעיות בשתלים דנטליים

אסתטיקת השתל
אוקטובר 6, 2015
משקאות מוגזים ללא סוכר
דצמבר 17, 2015

בעיות בשתלים דנטליים

בעיות בשתלים דנטליים הינו דבר נפוץ וחייבים לקחת אותם בחשבון כאשר מתכננים את הטיפול. רוב האנשים חושבים ששתלים הם נצחיים אבל יש בעיות בשתלים דנטלייםבעיות בשתלים דנטליים ויש לי מטופלים שאמרו  "תעקור לי את כל השיניים תעשה לי במקומם שתלים". זוהי טעות משום ששתלים דנטליים יכלוים ליצור הרבה בעיות וסבל ולכן חשוב להיות מודע לכך עוד בתחילת התהליך. אם אתה מתכנן להבתמך על פה מלא שתלי במקום שיניים, כדאי שתדע מראש הבעיות בשתלים דנטלייםץ

אנטומיה של שתל

שתלים דנטליים הם עגולים אבל שיניים הן לא. אפילו השתל הרחב ביותר שקיים הוא צר יותר מרוב השיניים ה עולים מהחניכיים. אם מסתכלים על צילום רנטגן ניתן להשוות את צורתו של השתל לזה של השן שלימינו. הצורה המשולשת מאפשר למזון וחיידקים בעיות בשתלים דנטלייםלהסתתר ואף לגרום לזיהום, שאם לא יטופלעלול לגרום לאיבוד השתל.

 

Osseointegration– חיבור השתל לעצם

הבעיה הקריטית ביותר בשתלים דנטלים הוא חוסר osseointegration.בתהליך הטיפולי השתל צריך להתמזג עם העצם. צריך להיות קשר קבוע ויציב  בין כל המשטחים של השתל והעצם. כאשר רקמה רכה גדלה ביניהם, השתל אינו יציב וייכשל.

פרי-implantitis– דלקת

בעיות בשתלים דנטליים נוספת הינו פריimplantitis . משמעות הדבר היא שיש דלקת כרונית סביב השתל בחניכיים. למה זה קריטי? משום שאזור שיש בו דלקת כרונית מפריש לגוף כל מיני כימיקלים דלקתיים. דבבר זה יכול ליצור מצב של אובדן שתל. ניתן לראות את החניכיים האדומות והנפוחות בהשוואה לכל השיניים האחרות.

Ari
Ari
Skip to content